nedeľa 6. novembra 2016

Novembrový balkón môže tiež žiariť farbami!


S prípravou na dekorovanie balkóna pre chladné novembrové dni a i pre zimu som začala už začiatkom jesene. Nakúpila som odolné rastliny, ktoré vydržia až do jari. Kríky už totiž definitívne zhodili všetko lístie. Najviac mi je ľúto za obrovskými listami funkií. Chvíľu som sa tešila z ich zlatožltej farby, ale už som ich veru musela ostihať.


Zmenila som i rozmiestnenie nábytku. Drevený stolík som dala dovnútra, na balkóne zostane len moje plastové kreslo. Na posedenie ho prekrývam mäkkučkou dekou. Bavlnený koberec je už tiež odložený. Vytiahla som vlnený, pôsobí hrejivejšie. Vlnenému kobercu určite neprospeje občasné mrholenie, dala som ho teda hneď ku dverám, celý je pod previslou strieškou.


Naopak - rastliny spod striešky som dala do stredu balkóna. Počas studených dní bude balkón aj tak viac-menej slúžiť len pre potechu oka pri pohľade zvnútra a nemusím sa trápiť polievaním. November ich bude polievať sám a často!



Namiesto stolíka budem teraz nosiť na balkón len košík, s ktorým sa dá ľahko manipulovať.



Ako vykúzliť farebný jesenný balkón?


Nepotrebujete toho veľa. Zabezpečte si stálozelené a odolné rastiny. Pozor, v priebehu zimy aj tie stratia svoje sýte farby. Ja som vsadila na farebné sviečky. Takté tie najobyčajnejšie "cintorínske" do lucerien a trošku krajšie pre štylizovanú adventnú kompozíciu. Potom stačí už len nejaký ten vankúš v pestrej farbe. Môžete skúsiť tiež jasnočervené, žlté, oranžové sviečky.


Moje lampáše sú už ozaj poriadne patinované, majú mnoho rokov, ale odolávajú vetru i dažďu.


Bez rastlín to nebude nikdy ono...Tipy na vhodné rastliny dám do samostatného článku. TU je.


Dáte si horúci čaj alebo radšej grog? Varené víno???




Photo Credit: Eva Stalder
Hlavy zo šamotovej hliny a torzo sochy sú od sochárky Prof. PaeDr. Slávky Šickovej-Fabrici
Súvisiaci článok /ten istý balkón na začiatku septembra/: Môj balkón na jeseň

2 komentáre: